fredag, januari 20, 2006

Jag har gått ner mig totalt

Det är bara att erkänna. Jag har lyckats bli lantis, senil förälder med gammaldags värderingar, främmande för ny teknik och anti mobilist på en och samma gång.

I går t.ex. kom jag på att det kanske skulle kunna vara värt att ladda mobilen. Den hade legat livlös i rockfickan i 4-5 dagar. Jag tänkte att jag kanske borde kolla ifall någon ringt. Inte för att jag helt på allvar brydde mig, jag till och med tänkte tanken att det skulle vara jobbigt att behöva ringa upp ifall någon lämnat meddelande på svararen. Månadens mobilräkning gick på 3.99 €. Jag anar att jag borde skärpa mig.

Dessutom har mannen i huset börjat gömma saker för mig. Det är kanske ett helt normalt beteende, vad vet jag, med ibland lite irriterande. Det är främst godis och läsk som aldrig dyker upp på hyllan där de borde finnas. När jag frågar så får jag vaga svar om att "nej jag köpte inget" eller "oj, jag lämnade visst kvar det i affären". Sen ett par dagar senar plockar han fram det. En trevlig överraskning, men JAG då? Får inte jag äta godis när jag vill??? Får inte jag dricka så mycket läsk jag vill om det finns hemma? Jag är ju för bubblan gravid med hormoner på vift och då är sånt här allvarliga saker.

Men så igår när vi var i affären så ville mannen köpa godis. Jag protesterade lite, tyckte att vi inte behöver äta godis hela tiden. "Men vi kan köpa hem och äta på helgen" sa mannen. Jag gav med mig och så lastade vi var sin påse med plock godis. Och vet ni va??? I går kväll när jag pratade i telefon då var han där och tog sin påse och började trycka i sig godis!! Den luringen! Och jag satt i telefon och han inte med. Så jag fick nöja mig med att äta några av de mindre goda godisarna som han inte ville ha. Men men, jag har sparat min godispåse och den ska jag nalla lite ifrån ikväll när jag njuter av Peter Sauks spydigheter i Riket.

Jösses, inte händer det mycket i mitt liv. Och nu har jag bevisat det.

Tack och godnatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gravid? Nu IGEN???
Gr ni inget annat än nuppar där på andra sidan sjön?!
;)

Marika sa...

Man ska ju smida medan järnet är varmt. Lika bra att få de två obligatoriska överstökade på en gång så man slipper blöjträsket före man fyller 40.