torsdag, maj 25, 2006

I'm getting spoiled

Igår fick jag ett textmeddelande "Fundera inte på vad du ska äta i morgon, jag tänker nämligen komma hem till dig och laga mat.

"Weeeeeiiiii! Sådana kompisar får komma hem till mig så ofta de vill. Och mycket riktigt, idag 13:30 dök hon upp, krävde att få ett skärbrede, en kniv, en stekpanna och ett par kastruller. En stund senare satt vi och åt förrätten och ytterligare en stund senare var det dags för varmrätten. Och ännu lite senare när vi egentligen redan var alldeles för mätta så bjöd jag på kaffe och efterrätt (jag hade liksom känt mig skyldig att svarva ihop en efterrätt medan hon stod och rörde i kastrullerna på spisen).

Och visst är det roligt hur man kan diskutera det mesta med sina vänner, allt i en salig röra utan att det känns det minsta konstigt. Dagens ämnen var, förutom sedvanligt kompisskvaller, cancer, död, begravningar, försäkringar, idioter som jobbar på försäkringsbolag och Fpa, reklamer som är så irriterande att man väljer att inte köpa produkten just pga reklamen, 30-års presenter som vi vill ha av våra föräldrar när vi fyller 30 och säkert ett dussin småsaker till som jag redan har glömt.

Nu ska jag pösa i soffan framför tv:n en stund och pilla navelludd.

Inga kommentarer: