fredag, februari 10, 2006

Jag fick order om att blogga mig

Mannen i huset gav mig order att blogga. "Du ska blogga nu varje dag när du har dator". Bredbandet har alltså varit utslaget ett tag igen, men började mirakulöst nog fungera igår igen.

Jag har som vanligt inte mycket nytt att komma med om ni nu inte vill läsa senaste bajsnytt förstås, men jag tvivlar lite på det.

Så dagens blogg får bestå av lite återgiven meningslös konversation mellan min mor och mig från dagens promenad i skogen på äkta östnyländska .

- sidu där ha mårdn sprungi
- aj ja sidu bara, den ha rikit sprungi på färdit ploga veigin
- å här ha hjortn tassa yvi veigin
- si lite, va e de här?
- de e no två tanttor som ha marssa, å sidu, rikit färska spår

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förslag på bloggämnen

Radio östnyland....

kartlägg vem som hälsar vem!

Malin

Marika sa...

Jag börjar kartlägga så fort som du har ringt in och hälsat till mig.

Anonym sa...

Den kartläggningen är ju inte såååå svår du

ge mig numret och tiden!