tisdag, januari 02, 2007

Min son fick en ROSA cykel i julklapp och andra övergrepp.

Jag brukar ibland fördriva tiden med att läsa inne på olika barn-, familje-, och bröllopsforum. Ofta mycket underhållande.

Som te x sonen som fick en ROSA cykel i julklapp och som föräldrarna nu funderar på att spraymåla i en annan färg, för alla andra fäger är okej, men inte tjejrosa.

Bästa kommentaren: I Tour de france finns det ett helt lag som alltid har rosa lagtröjor. Om det duger åt killarna i världseliten så går det kanske för din son också?

Sen har vi kvinnan vars dotter spenderade ett par dagar hos sin farmor. Jag bara måste få citera den upprörda mamman.

... så tar hon saxen och kapar min dotters lugg som vuxit ner till munnen och kapar den som ett ryskt barnhemsbarn från öra till öra högt uppe i hårroten!!!! Jag grät i 3 dagar när jag fick reda på det och gråter nu varje dag jag ser min lilla gumma (1 år och 5 mån). Hon ser rent fördjävlig ut i håret. Hon som kunde ha spänne och tofs. Hur kan man göra nått sånt på någon annans barn? Vi skulle fira julafton ihop men jag vill aldrig mera se henne så det är inställt. Jag känner mig mordisk när jag tänker på hennes övergrepp.

Inte skulle jag heller ha blivit särskilt glad om min svärmor hade gjort det samma, men att ställa in julfirandet, säga upp bekantskapen, gråta varje gång hon ser sitt barn och dessutom kalla det övergrepp? Jag hade nöjt mig med en rejäl utskällning, men så lugna och timida är tydligen inte alla.

Fler exempel finns, men nu kallar vardagslivet för mig.

Inga kommentarer: