måndag, november 07, 2005

Jag skäms å det djupaste

Jag vet, jag har inte uppdaterat min blogg på evigheter. Det beror dels på att jag inte har haft tid, dels på att jag har lidit av ordtorka. Det är svårt att blogga när det enda man kommer på att skriva är "jag har inget att skriva om".

De gångna dagarna har jag varit övernaturligt trött. Låtit mannen ha sonen och sovit fram till 11 på förmiddagen för att sedan vid tre ta en tuppis på ca en timme. Jag har samma dygnsrytm som en nyfödd. Äter, sover och skiter. Inte helt dum tillvaro kan jag konstatera efter några dygns praktiserande. Mannen däremot har tagit hand om städning, matlagning, diskning och allmän ordning. Själv har jag inte gjort mer de senaste dagarna än att idag gå till min mamma och mangla. Ca 15 lakan, 16 kökshanddukar och 10 örngott. En ordentilig hög med andra ord.

Men nu har jag ryckt mig i kragen, åtminstone för stunden. Börjar med att uppdatera bloggen och sen sen ska tvätten hängas och när jag ändå befinner mig i källaren så skulle inte en dusch vara helt fel. Tror allt jag ska lura med mig mannen ner och "hänga tvätt". Hö hö hö....

Inga kommentarer: