tisdag, november 08, 2005

Senaste dygnets lärdomar:

  1. Dubai har ett köpcentrum med inbyggd skidbacke. Jag som hatar att skida skulle kunna tänka mig att åka på skidsemester till just Dubai.
  2. Raggmunkar är underskattad husmanskost.
  3. Vrider man på golvvärmen för mycket i badrummet så börjar det bränna under fötterna.
  4. Jag har inte kommit ihåg att ringa Sonera för att tala om att jag vill ha pengarna tillbaka för filmen på SFAnytime eftersom det helt enkelt inte fungerade som det skulle.
  5. Lingon på min rena vita skjorta var ganska väntat men inte mindre frustrerande för det.
  6. Promenad med barnvagn på leriga grusvägar är tyngre än vad man tror, trots det fina vädret.
  7. Mammas hembakta bröd smakar lika gott som jag minns det från barndomen.
  8. Att skruva fast några sophinkar på skena för att kunna sopsortera bättre kan ta en hel dag om man först måste diskutera i två timmar om vilka sopor som ska ner i vilken hink.
  9. Det är förtjusande att se mannen städa. Han börjar med att diska vilket tar en hel dag. Säger sedan att "i morgon dammsuger jag". Gör sen annat följande dag och säger igen "i morgon dammsuger jag". Dag tre återupptar han städandet med att diska, vilket igen tar hela dagen och så håller det på.
  10. Sonen har lärt sig att dra sladdar ur stickontakter, vilket gör att man ibland tror att det är strömmavbrott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan tänka mig att åka med och sitta i en solstol bredvid skidbacken och dricka coca cola med is och citron - iförd burka ... *hrrm* ... Ett bra plagg om man har fler bilringar än man vill erkänna!