tisdag, oktober 10, 2006

4,5 miljoner euro

När jag körde till affären idag satt jag i bilen och drömde mig bort till ett liv i lyx. Tänk att vinna 4,5 miljoner euro på lotto. Jag vet precis hur den första halva miljonen skulle spenderas, resten skulle det vara ett rent nöje att försöka göra sig av med.

Minns att jag som barn spelade ett spel som hette Sätta sprätt på en miljon. Eller hette det kanske något annat? Det gick hur som helst ut på att göra sig av med pengarna. Det var roligt redan på den tiden.

5 kommentarer:

Kalle af sa...

Det påminner mig om killen som hade vunnit storkovan på lotto. När pengarna tog slut frågade kompisarna vad han hade gjort med dem. Han svarade: "En del satte jag på vin, kvinnor och sång - och resten bara slösade jag bort!"

Marika sa...

Allt handlar om prioriteringar.

Kicki sa...

Sätt sprätt på en miljon hette det ja. Nästa gång du rör dig i Bosgårdstrakten, titta in hos min mor. Bokhyllan i mitt gamla rum, översta hyllan till höger (tror jag). Där ligger det och samlar damm. Fritt fram att låna.

Marika sa...

Kanske skulle bli vårt nya spel på tjejträffarna? Euro Monopol börjar bli lite uttjatat. Fast vi har ju alltid Motorcykel-Annas Finans.

Anonym sa...

Jag tycker vi kan investera i ett nytt spel.

Jag kollar läge.

Oklart om man jag är den roliga mostern fortfarande eller om rollerna är utbytta.

Malin