söndag, november 26, 2006

Hänt i affären igår del 2

Nuförtiden när Magnus och jag ska handla mat så tar vi två vagnar och ett barn var. Sen yrar vi båda omkring i affären och den ena vet inte vad den andra har plockat och ofta kommer vi hem med
a) dubletter
b) total avsaknad av vissa varor eftersom "du tog ju"

Nå hur som helst. Jag var hungrig och ville bara hem så jag travade på mot kassorna ganska fort och började plocka upp varorna. Magnus syntes inte till. Det var jag som skulle betala så det hade ju varit bra om han hade dykt upp och lags sina varor på rullbandt tillsammans med mina tyckte jag. När kassörskan nästan har skannat alla mina varor så ser jag att Magnus kommer släntrande i långsam takt runt hörnet.

-Skynda! Skynda! ropar jag.
- Skynda!? säger kassörskan surt ironiskt. Jag är faktiskt inte så långsam.

Jag rodnar vackert, ber om ursäkt och pekar på Magnus och försöker förklara.

-Guu va du e pinsam, sa Magnus när vi hade packat ner varorna och tagit oss ut ur affären.

Inga kommentarer: