fredag, november 03, 2006

Snökaos i Stockholm

Äntligen hemma igen. Här har åtminstone folk vett att sätta på vinterdäcken före det börjar snöa. Annat är det i det multikulturella Stockholm. Tänk att man varje år kan bli överraskad över att det kan snöa. I onsdags var det totalkaos i Stockholmstrafiken. Vi hade varit i Eskilstuna och var på väg tillbaka till Solna. I Kungenskurva, ca 15 km från centrum blev det tvärstopp på E4:n. Alla tre körfält stod stilla. Det tog en timme att komma fram 900 meter till nästa avfart. Sen körde vi försiktigt hem längs småvägar. Sparade oss ca 3-4 timmar av köande. Hörde på radions trafiknytt att det hade tagit en bilist 4 timmar att köra 12 km. Galet. Och så stod tunnelbana, pendeltåg och bussarna också stilla. Så ibland är det bra att bo ute på landet. I lilla Borgå händer inte sånt. Och med en familj som jobbar med snöröjning så är risken ännu mindre för att bli sittande insnöad någonstans.

5 kommentarer:

Kalle af sa...

Välkommen hem!

Marika sa...

Jag förstår att jag har varit saknad.

Marika sa...

Och föresten, Kalle, är du medveten om att ditt porträtt finns på Valios Ykkösmaito förpackningar? Fast de har glömt glasögonen och kallar honom A.W.Yrjänä.

Kicki sa...

A.W. Yrjänä och Kalle? Hihi, när du säger det så... Påminner mig om att det är länge sedan jag lyssnat på CMX. Bäst att plocka fram skivorna och njuta av Yrjänäs sång.

Kalle af sa...

Jaså, finns jag på mjölktölkarna? Jag trodde det bara var försvunna barn som hamnade där. Jag måste se efter nästa gång jag är i butiken. Vi dricker nämligen inte 1% utan 0% hos oss.

Min dubbelgångare heter Petri Takala och spår väder på MTV3, har jag förstått...