söndag, maj 27, 2007

Söndag kväll och myggen surrar

Idag har det varit en fuktig och varm dag. Fukten gjorde mig galen på dagen, så jag valde att sura ett par timmar i stället för att göra något vettigt. Men efter ett besök i affären och två glassar blev humöret bättre och när barnen somnat för natten gick jag ut för att måla staket.

Det varma fuktiga vädret måste vara extra gynsamt för myggen för de var både stora och många till antalet. Jag målade som en galning för att fort få gå in igen. Några mygg målade jag in i staketet som små troféer.

Och Magnus har fixat med växthuset hela dagen. Flera drivbänkar och vattningssystem. Och myggnätsdörr in till växthuset. Om det är något han hatar så är det mygg. Men så blir också myggbetten stora bölder på honom. Stackarn.

I morgon ska jag till K-Rauta och köpa mer inpregnering och färg. Sen står det gräsklippning, plantering av rosenhäck och städning på agendan. Och eftersom både gräsklippningen, rosenhäcken och städningen tar 4-5 timmar i anspråk så kan vi genast utesluta minst en av aktiviteterna. Snälla, låt mig slippa städningen. Snälla, låt mig slippa städningen. Den blir isåfall på tisdag istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom senaste veckorna har jag köpt

VIM - kan vara bra att skrubba badrummet med

FÖNSTERSPUTS - kan vara bra om man vill tvätta fönster

ALLRENGÖRING - kan vara bra om man vill tvätta golven

idag utökade jag sortimentet med

Nya dammsugarpåsar
Nya disktrasor
Fönsterputsduk
Sopborste på skaft

Nu inväntar jag bara på inspirationen

Och i väntan på den slängde jag in en makaronilåda, just the way you like it!

Kreativa mostern

Marika sa...

Oh what a woman.

Här är det Magnus som inhandlar allt det där och sen väntar han på att jag ska få inspiration.