onsdag, november 28, 2007

Bullan

Bullan är liten, rund och nätt. Billig i drift och vacker att skåda. Bullan föddes 2002 och har en hel del livserfarenhet redan. Men för mig är hon en riktig pärla. Min första egna bil. En Toyota Yaris med glänsande silvermetall färg. I den ska jag skrutta till och från jobbet. I ur och skur hoppas jag. Hon flyttar hem till oss i morgon eller på fredag, lite beroende på när bilfirman har åtgärdat centrallåset.

Vår andra bil, Olyckan, kommer att få leva kvar tills skroten kallar. Olyckan är än så länge lyckligt omedveten om att han snart kommer att bli utsatt för konkurens om uppmärksamheten. Men jag tror å andra sidan att han kommer att bli glad över fler sovmorgnar. Och fram för allt att få sitt ego uppblåst medan han får ligga i lugn och ro några dagar extra på bilverkstaden.

1 kommentar:

Anonym sa...

bilverkstaden?