torsdag, november 22, 2007

Två lediga dagar

Jag har varit ledig i två dagar. Har därför nöjet att jobba hela helgen. Det gör mig inte egentligen så mycket. Trevligt folk på jobbet på helgerna.

Kom på att det snart är bara en månad kvar till julen. Det gör inte heller något. Men det betyder att det borde börja vara okej att dra igång med julpyntet. I tädgården ska ett stackarns träd bli invirat i små lampor. Fönstren ska förses med ljusstakar, hyllor dit barnen inte når även om de står på dubbla stolar ska förses med ljus i olika färger, dofter och format och julklappar ska inhandlas.

Angående julklappar så har jag redan köpt ett par. Hrm... eller nåja, delar av ett par. Men i alla fall, jag är inte helt ute i sista minuten. Ännu i alla fall.

Och så måste det ju innebära att det börjar bli fullt lagligt att gå omkring och sjunga på Giv mig ej glans morgon som kväll. Jag sjöng den för staketet i somras när jag stod där om kvällarna och målade. Ibland målade jag fast några myggor i staketet och tänkte att de är de "arma" och "barnen i ring". Staket som blev så fint (med myggprydnader) var ju då "granen" och de "rika" .
Favoritpsalm alltså. Linus lär sig den säkert snabbt också så vi kan sjunga tillsammans.

Nu ska barnens ytterkläder sköljas och rengöras och hängas upp på tork. Annars blir det ingen promenad i morgon. Och det skulle ju vara synd. Emil gillade ju att ligga på mage och gegga.

Inga kommentarer: