fredag, april 13, 2007

Eurovision Song Contest

Jag vet, det är lite nördigt, men jag är hooked. Jag gillar helt enkelt ESC. Och eftersom det hela avgörs i Finland i år så är det extra roligt.

Jag har hur som helst lyssnat på alla bidragen och här är mina favoriter

Semifinalen:

Det finns helt klart en Lordi-effekt i år. Flera hårdrocksbidrag, gothrocklåtar och vad det nu allt heter.

Jag har inte hittat tio bra låtar i semin, men de här tre tycker jag bäst om.

Österrike
Vem skulle kunna tro det om Österrike? Att de skulle kunna skicka ett vettigt bidrag till ESC? Jag gillar låten massor.
Turkiet
En club-låt som gör konstiga saker med fläsket. I wanna shake it! Vi syns på dansgolvet.
Moldavien
En bättre version av Finlands Hanna Pakarinens bidrag. Jag tror att det är så här de egentligen ville att hennes bidrag skulle låta.

Finalen:

De redan finalklara bidragen är bedrövliga. Jag har bara hittat två värda att nämna. Jag tror att årets segrare finns bland semifinalisterna.

Storbritannien
Flygvärddinnorna gör mig glada. En rolig och poppig låt som alla som någonsin flugit känner igen sig i.
Sverige
Jag är nog lite Sverige-patriot. Erkänner. Men Ola Salos charm kan man ju inte stå emot. Och inte glam-boogie heller.

Inga kommentarer: