lördag, april 21, 2007

Lista igen

Tio första
Första bästa kompis: Kicki
Första bil: har aldrig ägt någon
Första kärlek: jag vet inte om det räknas som kärlek, men när vi gick på ettan så delade Kicki och jag på hunkarna i klassen. Hon valde Kjell och jag Matias (eller var det tvärtom?) Ingen annan än vi visste dock om det.
Första husdjur: katten Misse
Första semester: jag är inte bortskämd med semesterresor, jag känner lite panik för jag kan inte komma på en enda.
Första jobb: samla ihop bigödselsäckar med 4H
Första köpta skiva: ingen aning, kan ha varit någon Best of summer volym 59 eller liknande
Första riktiga kärlek: Tomas
Första piercing: hål i öronen när jag var nio
Första konsert: Rocktåget i Ekenäs med Tomas Ledin och Anders Glenmark. Jag tackar Kicki för den infon.

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: rödvin till maten idag
Senaste bilfärden: till Alko idag
Senaste filmen du såg: The wedding date. Romantisk smörja. Jag gillade.
Senaste ringda telefonsamtal: idag från hemtelefonen till min egen mobil för att lokalisera den
Senaste bubbelbadet: många år sedan. Kan ha varit det som varade hela natten på hotell Mäster Johan i Malmö 2004.
Senaste spelade cd: Melodifestivalen 2007
Senaste kyss: idag
Senaste gången du grät: i onsdags
Senaste måltiden: pasta med vin och levande ljus

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: nej
Blivit arresterad: nej, men nog åkt polisbil
Blivit kär vid första ögonkastet: ja
Fått ditt hjärta krossat: ja
Fastnat med blicken i någons urringning?: ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det: nej
Haft ett one night stand: ja.
Busringt till någon: ja. Det till Mats nyårsdagen 2003 är en klassiker.

Sju saker du har på dig just nu
sockor
trosor
bh
mjukisbyxor
tröja
nagellack
dum min

Sex saker jag gjort idag
lekt i sandlådan
ätit munkar
hängt tvätt
tagit en power nap
handlat mat
gosat med pojkarna

Fem favoritsaker utan rangordning
datorn
magnus kalsonger
visa-kortet
solsken
choklad

Fyra personer du kan berätta allt för
Magnus
Mamma
Malin
Kicki

Tre val
Blått eller rött? Svår fråga, men just idag rött.
Sommar eller vinter? Sommar!
Choklad eller chips? Choklad!!

Två saker att göra innan du dör
Bli slagen hårt i huvudet och sluta andas.

En sak du ångrar
Jag ångar så lite, men just nu önskar jag att jag inte hade ätit godis efter maten. Sjukt mätt.

Inga kommentarer: