tisdag, mars 13, 2007

När skammen går på torra land i Jumbo och handlar storpack

Det blev inte McDonalds. Vi bestämde oss, så där spontant, att inte äta där. Istället skulle vi svepa var sin fylld baguett inhandlad på Citymarket i Jumbo.

Det blev inga baguetter. Det blev bara pinsamt.

Vi verkligen storhandlade. Storpack blöjor. Storpack hushållspapper. Ett storpack blöjor till. Storpack makaroner. Storpack bröd. Storpack dittan och storpack dattan.

181 eruo. Jag tog fram mitt Visa-kort och det var då det blev riktigt pinsamt. Typ 5 cent på kontot. Föräldrapenningen kommer först i morgon. Jag skämdes. Och skämdes. Och undrade varför tusan jag inte kollade saldot före vi gick in i butiken. Det brukar jag ju göra. Tjejen i kassan var trevlig och höjde inte ens på ögonbrynen. Hon är väl van. Tanten som stod i kön bakom mig hade däremot svårare att dölja sina suckar och grymtningar.

Mest grämer jag mig över godispåsen med de supergoda godisarna. Sorry, i morgon kanske. Men Citymarket i Jumbo lär det dröja innan jag handlar på igen.

Inga kommentarer: