onsdag, mars 21, 2007

Sova, drömma, i sin egen säng

Dagen börjar lida mot sitt slut. Blev väckt lite över fem i morse igen. Storebror skulle vilja krypa ner bredvid sin pappa och sova lite till, men Magnus är ju inte hemma och jag duger inte att sova bredvid, så han väljer att stiga upp istället.

Sen har det varit full fart hela dagen. Hade besök av Alina, 8 månader och Miranda 2 år och deras mammor. Mycket barnprat blev det. Frågan är om det var jag eller barnen som var mest trötta efteråt.

Vi dunsade ner i soffan och tittade till Linus stora förtjusning på barnprogram en stund. Sen slocknade barnen som ljus. Låt dem sova got i natt, snälla.

Nu väntar jag på att Magnus ska ringa så vi kan berätta för varandra om hur dagen varit. Han kommer att bli grön av avund för att han inte fick vara med och höra Linus sjunga Bä Bä Bä Bärtil för första gången. Så söt han var.

Kanske jag sen ännu orkar titta på Tack gode Gud som har premiär på svenska tv4 idag. Det låter så lovande bra att jag ska verkligen försöka hålla mig vaken.

I morgon är en annan dag. Hoppas bara att den inte blir riktigt lika arla som de senaste.

Inga kommentarer: