tisdag, mars 06, 2007

Vaken sedan 5:30 ungefär

Minstingen vaknade tidigt. Ville ner på golvet och leka. Slamrade så storebror vaknade en halvtimme senare. Tydligen mitt morgonpass idag. Det är inte så ofta så det är okej.

Morgongröten är kokad och äten. Det blev mannagrynsgröt eftersom Linus igår hällde ut havregrynen. Bara halva paketet i och för sig, första halvan hällde han ut i förrgår. Nu sitter jag här och väntar på Emil ska bli trött och vilja ta en tupplur. Då ska jag promenera med barnen till min mamma. Titta lite på traktorer och skördetröskor och sen få en kopp kaffe. Prata lite strunt, bli uppdaterad angående senaste skvallret i byn och titta på när barnen leker.

Tänk om jag riktigt skulle försöka få någonting vettigt gjort idag, jag känner liksom att jag har en hel dag på mig att förverkliga mig själv. Det vill säga städa. Nåja, med melodifestivalfinallåtarna på hög volym så borde ju städningen gå som en dans.

Come closer, cara cara mia. Grooves, I like to make 'em. Grooves, I like to shake 'em. Shake 'em from my troubles of mind. You made me feel alive. First time in my life...

Inga kommentarer: