tisdag, september 12, 2006

Bloggutmaning: Vilka fem skulle du vilja bjuda på middag?

Om du hade möjlighet att bjda fem levande eller döda personer på middag (lång sådan), vilka skulle du välja?

Just idag ser min lista ut så här:

Jan Guillou - jag har inte läst en enda av hans böcker och bara ett fåtal av hans kolumner, men när han pratar har han hela min uppmärksamhet.

Hans Blix - chef för FN:s vapeninspektion i Irak. En man jag kan lyssna på i timmar. Han kan verkligen förklara svåra politiska förhållanden så att en dumstrut som jag förstår.

Madeleine Albright - USA:s f. d. utrikesminister. Första kvinnliga sådan. Hon har varit där, mitt i smeten bland världens mest inflytelserika män. Jag vill veta allt.

Renata Chlumpska - en av världens främsta kvinnliga äventyrare. Har bl. a. bestigit Mount Everest. Hon kan säkert bidra med historier från sina expeditioner.

Magnus - min kära sambo. Jag skulle känna mig fruktansvärt liten i de övrigas sällskap så en trygg hand att hålla under bordet skulle inte skada. Dessutom är han så bra på pladdra på om allt och ingenting så han skulle definitivt kunna lätta upp stämningen om det skulle behövas.

Jesus skulle jag egentligen vilja bjuda. Det skulle ju liksom vara så häftigt att få veta. Men han skulle stjäla hela showen så han är portad från just den här festen.

Nu vill jag att du berättar vilka du skulle välja! Blog it!

Inga kommentarer: