söndag, september 03, 2006

Och 30-årsfesten bara fortsätter

Vad är det som får två 30-åriga kvinnor att övertala en tredje kvinna att hon ska stoppa ner dem i bagageluckan i sin bil och sen åka iväg till en inget ont anande tvåbarnsmor i syftet att, om allt går som planerat, skrämma hjärtat ur halsgropen på henne?

Jag är mitt uppe i ett blöjbyte när Motorcyckel-Anna knackar på dörren. Hon kommer för att leverera en födelsedagspresent som Amerikamostrarna Kicki och Malin skickat med henne från Stockholm. Presenten är tydligen stor för hon ber mig komma med ut till bilen och hämta den. Hon öppnar bagageluckan och en fotoblixt och ett glatt TADAAA gör mig minst sagt förvånad. Där ligger Amerikamostrarna med glada leenden på läpparna, lyckliga över att få andas frisk luft igen.

- Vi tänker laga middag till er, säger den ena mostern och börjar lasta matkassarna ur bilen.
- Inte har ni väl något planerat för ikväll, frågar den andra mostern, skrattar och fortsätter glatt,
- Ja just det ja, ni har ju småbarn, klart ni inte har planer för en lördag kväll.

Klart som tusan att vi inte har det. Vi har ju tänkt dricka kaffe med Motorcyckel-Anna och höra senaste Tax Free nytt.

Eftersom jag hade varit lat och inte följt med på den planerade 30-års resan till Grekland två veckor efter förlossningen så tyckte de att Grekland skulle komma till mig istället. Under Greklandsvistelen på Korfu hade de plockat på sig diverse rekvisita och medan Magnus och jag var portförbjudna i köket tillagade de en grekisk trerättersmiddag, dukade med äkta grekisk bordduk och servetter och satte på grekisk musik. Ljuvligt att bli bortskämd så.

Tack Amerikamostrarna och Motorcyckel-Anna för presenten! Maten var god och överraskningsmomentet glömmer jag inte förrän jag är 80 och dement.

Kicki, Malin och Anna någonstans på Medelhavet

Inga kommentarer: