fredag, september 22, 2006

Vilken hund är du?

Jag gjorde svt:s hundtest.


Bullmastiff

Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.

8 kommentarer:

Kalle af sa...

Engelsk bulldog :-)

Marika sa...

Jag såg det :-) Det var ju från din sida jag snodde idén.

Men, sådan herre sådan hund. Ni ser ganska lika ut, du och den engelska bulldoggen.

Kalle af sa...

Jag gissade det... Jag knöck den i min tur från en annan blogg. :-)

När jag gick ut med vår (nu avlidna) franska bulldogg var det sådana som kommenterade. T.o.m. färgsättningen stämde - också han var svart med vitt under hakan! Jag konstaterade att likheten inte berodde på att vi skulle ha vuxit ihop, utan på att samma kvinna hade valt oss båda.

Och vem skulle vilja se ut som en vinthund eller en australisk silkesterrier? Nej, tacka vet jag en hederlig bulldogg!! :-D

Marika sa...

Och där fick jag svaret på hur det kommer sig att du bloggar så obehindrat på franska. Du har ju varit tvungen att lära dig kommunicera med din franska dogg!

Kalle af sa...

Bien sûr!

Marika sa...

Bli inte sur? Nej det lovar jag att jag inte ska bli.

Kalle af sa...

;-D

Marika sa...

Magnus blev Cocker Spaniel. Egensinnig och skäller. Stämmer tydligen lite för bra. Så han gjorde testet på nytt och svarade helt annorlunda. Blev Cocker Spaniel i alla fall. Sen gjorde hans mamma testet för honom och svarade vad hon tyckte passade in på honom. Cocker Spaniel igen. SVT:s test är så psykologiskt komplett att det inte ens går att lura det.