måndag, augusti 28, 2006

En fråga (by Magnus)

Eftersom jag har fint besök av en fe. Så bjuder jag på en kopp Gevalia med Chokolad och Konjak för tre enighetens skull. Hon bad mig önska mig något betydelsefullt till min 30årsdag. Jag får önska mig vad som helst fram till kl 24.00 ikväll. Jag önskar mig en balafton precis som i sagan Askungen. Men nu tänker jag önska mig färdig klädsel så mössen slipper sy och feja för göra mig fin fast inte behövs det så stora insatser för det inte. Sån sjönhet som jag är.Det skall vara färdigt allt inklduderat för en lyckad kväll.

Mannen får vara hemma med barnen så jag får roa mig kungligt och utan stress för amningen och deras sömn.Det kan gärna få åska och blixtra ja riktigt dundra så han kan springa mellan fåren han brukar räkna eller köra motorsågen och deras sängar. Så där lagomt med sömn för hans del. Och fram till 24.00 så ska då tårtan göras eller tårtorna. Sen måste jag organisera mössen och jag får väl ta med Husbocken med så alla får känna sig delaktiga i min gala afton innan jag fyller 30.

Jo mina frågor är den ena...Hur skall jag då hinna med allt eller ska jag hoppa över önskningen som jag planerar och önska mig hjälp med tårtorna istället?

Inga kommentarer: