torsdag, augusti 31, 2006

Veckans Ta reda på

Jag är medveten om att ni kommer att skratta, men det här är något som har grämt mig länge.

Det gäller plastpåsarna man köper i mataffärerna för att stoppa ner sina varor i. Varför ska man behöva betala för dem? 15 cent per påse tar de för att jag ska gå omkring på stan och ge dem gratis reklam. De borde rimligtvis betala mig för att jag visar världen att jag tycker deras affär är bra.

Så nu har jag mejlat både Keskos och Oslas kundservice och frågat om just detta. Och dessutom framfört att jag gärna betalar för logotypefria påsar. Förutsatt att de har en bra och fungerande kundservice så kommer de med ett bra svar. Jag väntar med spänning.

6 kommentarer:

Kicki sa...

Endera har du kommit in i någon konstig variant av 30-årskris eller så har du för lite att göra. Eftersom du har hus, bil, trädgård,en man och två söner så känns det som att för lite att göra inte är ett alternativ...

Marika sa...

Snarare en man som tänker för mycket. Det är han som har inplanterat tankarna om denna orättvisa.

Anonym sa...

Ring mig! Mvh Magnus L på mobilen

Marika sa...

Min mobil är spårlöst försvunnen och jag har ingen aning om vad Magnus har för mobiltelefonnummer.
118 here I come *pinsamt*

Marika sa...

Hemligt nummer... det här börjar bli riktigt pinsamt.

Kalle af sa...

Intressant att se er äktenskapliga (samboliga?) kommunikation så här offentligt... ;-]

Vi ses snart!