söndag, augusti 13, 2006

Minnenas television

Igår tittade mannen och jag på Melodifestivalen från 1984, året då Herreys vann med Diggiloo Diggiley. Schlagerdiggare som jag är så tyckte jag att det var helt fantastiskt att se en så gammal Melodifestival, men om jag säger så här, det är tur att musiken och tekniken har utvecklats.

Någonstans halvvägs in i tävlingen reflekterade jag lite över vårt inte alltför flärdfyllda liv och jag sa till mannen "tänk att vi sitter och glor på Melodifestivalen från 1984 en lördagkväll och dessutom tycker att det är kul". Varpå mannen svarade lika insiktsfullt "ja det är spännande att se vem som kommer att vinna".

Hur som helst, 1984 var flyllde jag 8 år och var kär i Herreys. Speciellt i Richard. Mamma stickade en tröja till mig som det stod Herreys på och så var det hjärtan och brödernas namn. Jag använde tröjan i vått och torrt. Inget finns tyvärr kvar av den, annars hade det varit kul att plocka fram den igår.

Inga kommentarer: