onsdag, augusti 30, 2006

Mitt liv som 30+

30 + 1 dag idag. Det känns riktigt bra. Firade inte stort, men jag känner min familj, smörgåstårtan gick åt som smör i het sol. Tur att jag gjorde den stor. Fick beröm från min mamma och det är inte illa det. Värre bullbamma än hon finns liksom inte. Den personen är inte född ännu som klarar av att sätta foten i hennes hus, eller rättare sagt lämna huset, utan att ha ätit något. Och kan ni gissa vad födelsedagspresenten var? Jo en saftmaja och 5 nybakta jästbröd. Hon e go.

Min äldsta bror med fru var också här och jag påminde dem om att ifall de vill anlita mig som chaufför till flyget och tillbaka när de i oktober åker på sin årliga resa till Thailand så gäller det att boka in mig fort. Amerikamostrarna som lider av pensionärssyndromet att alltid vara snudd på för tidigt ute har ju redan bokat in mig den 22 december. På vår årliga julfest hemma hos oss (årlig sen i fjol) deltar också Motorcyckel-Anna. Förra året hade vi midsommar som tema, årets tema är inte spikat ännu. Kanske ska vara hemligt? Jag måste klura lite till på det.

Inga kommentarer: