söndag, oktober 30, 2005

Diverse

Inatt har jag inte sovit mycket. Det är svårt att sova när man hör en rosslande bebis som andas och sover oroligt. Stackarns liten är förkyld. Det är resten av familjen med, men mest synd tycker jag om honom. Igår satte mannen äntligen upp sonens hoppgunga. Det var en hit. Glada skratt ljöd i huset.

Igår var vi (svärmor, värmors följe, mannen, sonen och jag) till Lovisa till mina föräldrars stuga och badade bastu. Skönt att sitta uppe på lavan och se genom bastudörren i glas ut över viken. Som vanligt hade morsan bakat gott och bastukaffe smakar ju alltid lite bättre när man dricker det med havsutsikt.

58000 liter vatten har vi gjort av med på ett år, enligt mannen som nyss var här och läste av. Jaha, är det mycket eller lite? Vi får väl se sen på räkningen.

Madonnas Hung up är ju bara för bra. Sist jag var ute på en krog eller ens liknande var på juldagen i fjol. Det har härtills inte lockat ett dugg att gå ut igen, men nu när hormonerna börjar befinna sig på normal nivå igen så börjar det faktiskt kännas som en möjlighet igen.

Nu lyssnar jag på svärmor som diskar. Det bästa med svärmors besök är att jag slipper diska i 9 dagar. Ljuuuuuuvligt....

Inga kommentarer: