onsdag, oktober 26, 2005

För trött för ett blogg

Svärmor yrar. Sonen vägrar sova mer än två timmars stinter. Svärmors följe jobbar med vårt badrum. Mannen i huset ställer sig helt oförstående till att jag kan vara mer trött än han.

Snöslask i Borgå idag. Tog svärmor med på sonens babysång. I bilen satt svärmor och skrattade nervöst. "Kör inte om här", "ta det försiktigt nu i korsningen", "vi kanske ska vända och köra hem igen" osv.

Jag lyckades tjata till mig en två timmar lång power nap på eftermiddagen medan sonen sov. Så fort sonen vaknat hämtade mannen honom till mig. Jag frågade om han inte kunde byta blöja medan jag vaknade till lite. "Men nu har jag ju haft honom i två timmar" sa mannen. Måste ha varit ansträngade att kolla på en sovande bebis...

Nu ska jag gå och lägga mig så jag är på bättre humör i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Män blir trötta väldigt lätt. Tänk på att de är känsliga små varelser, så var rädd om honom. ;)