söndag, oktober 30, 2005

Mer sex efterfrågades

Här om dagen när mannen kom hem från Sverige så hade vi ett himla sjå att få svärmor med följe i säng så vi kunde sexa loss lite. Nåja, loss och loss, med en sovande bebis en och en halv meter ifrån vår säng så blir det så loss som nu förutsättnigarna tillåtter.

När jag inte längre är hormonstinn så känns sexet åter igen bra. Jobbigt när man känner att man vill men kroppen bara inte hänger med, så nu när jag inte ammar längre så njuter jag desto mer.

Nåja, eftersom vi hade varit ifrån varandra en vecka så kände vi oss extra kärleksöma så blev det både bakifrån och framifrån och nerifrån och jag minns inte vad allt. Hur som helst, det måste ha imponerat på mannen för efteråt när vi låg där svettiga och klämde finnar på varanda så friade han. Inte direkt romantiskt så jag bad honom ta det på nytt en annan gång, men så här efteråt så kanske det inte var så pjåkigt trots allt.


Vi kunde inte enas om när, var och med vilka gäster, men det är väl sånt man brukar kalla bagateller. Men tro inte att det är så enkelt att jag kommer att kunna besämma allt. Inte för att jag vill det heller, men det kommer att bli många bråk innan vi har enats om detaljerna. Så räkna inte med en inbjudan före 2008-2009 nångång.

Så de senaste dagarna har jag mest funderat på:

Var?
-trädgården - en dröm, men inte i nuvarande skick
-Kökar - har alltid sagt att jag ska gifta mig där
-Sockholm - nära mannens släkt och vänner
-Gotland - där vi träffades, men redan taget eftersom mannens bror gifte sig där
-Borgå - nära för min släkt och vänner
-annat bättre - bra för alla eller ingen

Och vilka gäster?
-Ingen - skulle vara rätt skönt
-Bara familjen - billigt å bra
-Familjen och närmsta kompisarna - helt okej det med
-Familj, närmsta kompisar, närmsta släktingar - jag vill inte ha alla mina närmsta släktingar på mitt bröllop
-Familj, närmsta kompisarna, närmsta släktingarna, andra bekanta och mer avlägsna släktingar - aldrig i livet
-Familj, närmsta kompisar, ett litet urval släktingar och någon enstaka bekant - låter som det bästa allternativet trots att det skulle generera förvirring bland släkt och vänner

När?
-12:e december i år? - varför inte?
- nästa sommar? - vet inte varför, men det känns jobbigt
- början av 2007 när nummer två döps? - smidigt
- aldrig? - en möjlighet det med

Ja just det ja, det skulle ju handla om sex, inte romantiskt darvel, men nu hinner jag inte med mer sex. Måste laga mat till sonen, men sånt är livet i en småbarnsfamilj.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man ber om sex och får romantik. Vad fint! Grattis! :)