måndag, oktober 24, 2005

Sådana där personliga MSN meddelanden

Det har förbryllat mig länge och kommer med all sannolikhet att fortsätta förbrylla. Det personliga MSN meddelandet, ni vet det där man själv kan fylla i och så står det med kursiverad stil under ens namn på alla andras MSN listor.

Folk använder funktionen på de mest varierande sätt. Själv använder jag det i rent PR syfte för min blogg, vad ska jag annars använda utrymmet till? Det verkar ju vara kutym att titt som tätt skriva något där, hur som helst.

Mina systrar i Amerika, MG och MV, som varken är mina systrar eller bosatta i Amerika, använder funktionen för att upplysa hela världen om att de, åtminstone ibland, gör något annat än sitter och nördar vid datorn. (Men de är trots allt så nördiga att de inte klarar av att stänga av sin MSN för en kort stund). Deras meddelande lyder vanligvis "äter", "städar", "tittar på film" osv. Som om någon bryr sig.

Under MA står det "Team Tao Tao". Vad i helsike betyder det??? Med risk för att göra bort mig har jag inte heller vågat fråga. Han är även den enda på min lista som aktiverat funktionen att man kan se vad för musik han lyssnar på. Som om det hjälper mig. Jag hör ju i alla fall inte, tack och lov...

Och nu det senaste. MH, på väg till Kansas City, känner sig plötsligt resvan och internationell utan förmåga att behålla det för sig själv och har därför skrivit in "I'm on a plane". Vadå skryt? Fast det kunde ju vara så att han satt på flyget på väg upp till Kiruna och ville meddela sina kinesiska affärskontakter att det just nu inte är lämpligt läge att ringa på mobilen, eftersom han sitter på ett flyg. Men inte så troligt va?

Här kommer mitt personliga meddelande Bajsnödig

5 kommentarer:

Anonym sa...

Well well... La precis ifrån mig den varma handduken för att kunna skriva en kommentar eller "drop a comment" som vi världvana säger.

Dags att sätta på de bullerdämpade hörlurarna och titta på någon film och hoppas att inte mina uppsvullna fötter spräcker dojorna.

Anonym sa...

... för övrigt så var mitt meddelande en omskrivning av Nirvana låten "I'm on a plain" ...

Marika sa...

Jag är mest imponerad över att du sitter 10000 meter över marken och läser min blogg.

Anonym sa...

Instämmer med Marika. De andra i 10 000 meters klubben kan slänga sig i los väggos!
Tjipp!

Anonym sa...

Vad ska en broder ägna sig åt under den tid det tar att flyga över Atlanten? Läsa bloggar är en utmärkt sysselsättning anser jag.