måndag, oktober 17, 2005

Googla

Brukar ni googla era vänner/ovänner/löst bekanta/flirtar/chefer/gamla skolkompisar? (Att googla innebär alltså att man letar information om personer på internet genom att använda någon sökmotor, tex Google). Jag brukar googla allt och alla. Jag har med största sannolikhet även googlat dig! Jag tycker det är fantastiskt underhållande att försöka luska ut vad folk håller på med.

Det är fruktansvärt irriterande om jag inte hittar något alls om en person, liksom det är fruktansvärt irriterande om det finns 200 andra personer med samma namn. Och man lär sig saker hela tiden. Som t. ex. mannen som heter samma sak som ett känt galleri i Danmark eller att han som jag hade något ihop med för 10 år sedan nuförtiden sitter på nätet och kommenterar grova porrbilder.

Googlar ni mig så hittar ni inte mycket. Jag är inte från Åbo och inte heller professor i USA, kan jag ju så där försiktigt påpeka. Det enda som finns är faktiskt ett namnförslag som jag har gett en kossa. Inte mycket att hänga i julgranen alltså. Pilutta dig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Försöker desperat räkna ut vem du hade något ihop med för tio år sedan... Inte alls nyfiken, nejdå.
-kicki-

Marika sa...

Han som fick gå 10km en kall vinternatt.

Anonym sa...

Lycka till att googla mig. Hintar lite lätt om att jag inte är landshövdning i Stockholm. :-)

Marika sa...

Mats... vad är det du säger? Först googlade jag dig, sen dejttade vi och nu flera år senare så säger du att du INTE är landshövding i Stockholm. Vem tusan var det då jag sprang på bio i tid och otid med???

Anonym sa...

Kanske inte så modigt, men jag kände att jag ville erkänna mitt verkliga jag och att preskriptionstiden var över vid det här laget.