lördag, oktober 22, 2005

Musikminnen

Jag har egentligen inga musikminnen. Tondöv är jag dessutom. Musiken spelar helt enkelt inte den rollen för mig. Det finns ingen musiktext som betyder något speciellt för mig heller. Inga stora love moments som jag förknippar med musik. För mig är musik något jag lyssnar på ibland. Vad det är för musik, vem som sjunger och vad de sjunger om spelar mindre roll. Bara det svänger så är jag nöjd.

Men om jag nu riktigt anstränger mig så visst kan jag minnas någonting. Som att mina föräldrar lyssnade på Vikingarnas Kramgoalåtar nr nånting och att pappa lärde mig dansa vals till den musiken. Och så finns det en massa låtar/artister som jag förknippar med olika personer utan att jag riktigt kan sätta fingret på varför. Som tex kompisen AM som gillade Tommy Nilsson som ung. Tänker alltid på henne när jag hör honom. Och kompisen AP är lika med Meatloaf. Exdejten PF är lika med Ta mig till havet och exkompisen MM är lika med Bon Jovi.

Nu när jag letar i de bakre delarna i hjärnan så kom jag faktiskt på ett en godbit:

R från Södertälje, nybliven singelpappa, när han rockade loss till Ecuador på dansgolvet. Det är faktiskt oförglömligt! Detta hände sommaren 1997.

Näe, det här med musikminnen är inget för mig. I morgon ska jag skriva om mina bästa matminnen, då har jag mer att komma med känns det som.

Inga kommentarer: